Most már van egy rendszerünk, tehát tudjuk, mit kell elintéznünk. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy feladatainkat hatékonyan végezhessük.

  • Előző nap írjuk össze másnapi teendőinket. Határozzuk meg azt a néhány feladatot, amit mindenképpen el szeretnénk végezni, és ehhez tartsuk is magunkat.
  • Hagyjuk meg az idő harmadát a váratlan feladatokra. Ha túltervezzük magunkat, akkor az esetleges váratlan feladatok teljesen felboríthatják az időbeosztásunkat, ezért érdemes ezekre is időt tervezni.
  • Minden tennivalónkat osztályozzunk két szempont szerint: sürgős – sürgető (nemsokára sürgőssé válik) – nem sürgős; valamint nagyon fontos – átlagosan fontos – nem fontos. A következő sorrendben végezzük el a feladatainkat:

 

 SürgősSürgetőNem sürgős
Nagyon fontos135
Átlagosan fontos246
Nem fontos789

  • A nagyon fontos feladatainkat mindenképpen magunk végezzük el, a kevésbé fontosakat viszont kioszthatjuk másoknak. A nem sürgős és nem fontos tennivalókat pedig nyugodtan elhalaszthatjuk, de ilyenkor érdemes átgondolni azt is, hogy valóban szükséges-e elintézni, vagy teljesen elhagyható-e.
  • Ne töltsük időnket céltalan semmittevéssel még kényszerhelyzetben sem. Vessük össze a rendelkezésünkre álló időt, helyet és erőforrásokat az egyes tennivalók szükségleteivel. Ha például buszra várunk, de van nálunk telefon, akkor elintézhetjük a telefonhívásokat.
  • A kellemetlen feladataink elvégzésének három módszere van. Az egyik megoldás, hogy reggel azonnal elvégezzük az egészet, és akkor a nap további részében már nem kell foglalkoznunk vele. A másik pedig, hogy kisebb részekre bontjuk és részletekben intézzük el. Végül a harmadik, hogy nem csináljuk meg. Ebben az esetben viszont döntsük el azonnal a kérdést, hogy a továbbiakban már ne kelljen észben tartanunk és stresszelnünk magunkat.
  • Kezeljük a dolgokat, mielőtt sürgőssé válnának. Ha az utolsó percre hagyjuk a feladatot, akkor a nagy kapkodásban tovább tart elvégezni és könnyebb hibát vétenünk.
  • Előre cselekedni mindig egyszerűbb, mint utólag reagálni. Igaz ez a házimunkára is. Ha nem megyünk be a lakásba koszos cipővel, ritkábban kell felmosni. Ha a gyerek csak az etetőszékben ehet, akkor nem töltjük a fél napunkat morzsák porszívózásával. Néhány egyszerű szabály bevezetésével sokat könnyíthetünk a dolgunkon.
  • A feladatok sorrendjének meghatározása során vegyük figyelembe azok egymásra épülését. Ha azt szeretnénk, hogy a hétvégén ne legyenek a szárítón ruhák, mert vendégek jönnek, akkor tervezzük a mosást hétfőtől szerdáig, így biztosan minden megszárad péntekre.
  • A kisebb, egymásra épülő tennivalókat végezzük el egyszerre blokkokban. Ha szétválogatjuk a szennyes ruhát, akkor rögtön készítsünk be egy adagot a mosógépbe. Ezek a blokkok idővel rutinszerűvé válnak és már gondolkozás nélkül is tudja a kezünk a dolgát.
  • Ismerjük a szűk keresztmetszeteinket! Ha alszik a gyerek, akkor ezt az időt ne pazaroljuk el, hanem csak olyan dolgokat intézzünk, amiket vele együtt nem lehet.
  • Tartsuk nyilván a befejezetlen dolgainkat és kövessük nyomon a másoknak kiosztott feladatokat. Időnként fussuk át ezeket a listákat is!

 Neked milyen módszerek váltak be az időd menedzselésére?

Szerző: Lamancha  2011.03.02. 14:23 Szólj hozzá!

Címkék: tippek

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsolazo.blog.hu/api/trackback/id/tr662704132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása